Scurtă serie de articole legate de SEO,
serie dedicată fotografilor si cameramanilor de nuntă
Când am ținut primul workshop de fotografie de nuntă, site-ul meu nu exista în google mulțumită cuiva care a făcut tot posibilul să se întâmple asta (căutând cele mai importante cuvinte cheie). Cu toate astea, una dintre cele 5 zile ale workshopului a fost dedicată SEO-ului.
În aparență poate părea un gest de ipocrizie maximă. Adică eu care nu existăm în google să țin prelegeri despre SEO? 🙂 Păi DA! Cum spuneam, din cauza problemelor pe care le avusesem cu site-ul, am fost nevoit să învăț singur, pentru a înțelege ce se întâmplă. Au fost aproximativ 4-5 luni în care m-am pus efectiv cu burta pe carte. Ba mai mult, am învățat și puțină programare. Cine vă va spune că nu ai nevoie de așa ceva, va spun că minte.
Secțiunea de SEO de la workshop a fost adăugată ulterior anunțării lui și a fost un BONUS pe care eu am dorit să îl dau celor care avuseseră încredere în mine. Nu le-am promis nimic atunci. Era și culmea. Le-am spus exact situația în care eram eu cu site-ul și le-am garantat că ce urmă să le predau, urma să fac pentru mine. (seo fotografi cameramani)
Drept urmare, în 18 zile de la data la care am terminat workshopul, site-ul meu a ajuns pe prima pagină în google în condițiile în care, după cum v-am spus, el nu exista. Asta dacă îl căutai pe cele mai importante cuvinte cheie desigur.
Drept urmare ceea ce voi începe să scriu, nu are nicio legătură cu aroganța sau lauda de sine, ci îmi doresc să fie doar o certificare a faptului că ceea ce scriu și ceea ce am reușit să fac, nu e scris “din cărți”, ci este experimentat pe propria mea piele și vă spun că funcționează!

BAZELE sau ce trebuie luat în calcul mai întâi:
1. Site-ul este oglinda ta și a magazinului tău. E ca o vitrină. Ai grijă ce și cum așezi lucrurile în ea.
2. Asigură-te că produsul pe care îl vinzi, (respectiv fotografia de nuntă în cazul acesta ) este de foarte bună calitate. Dacă nu e extraordinară, măcar asigură-te că are o formă de unicitate ce-ți va asigura vânzarea pe o anumită nișă în care ești singur pe plantație. 🙂
3. Nu le pierde timpul celor care întră pe site-ul tău cu prostii. E plin netul de astfel de site-uri, iar Google luptă și împotriva pierderii de timp, printre altele. Postează lucruri de calitate care vor ține cititorul acolo. Pune-te mereu în pielea celui care parcurge rândurile tale și fii obiectiv (asta dacă poți)! Ție ți-ar plăcea să citeșți mii de rânduri despre NIMIC? Experiența proastă pe care o are cineva vizitandu-ți site-ul e la fel de nasoală că experiență proastă pe care o are cineva cu tine ca fotograf de nuntă, asta chiar și în condițiile în care le livrezi niște fotografii WOW. Experiența va fi ținută mine deoarece are baze emoționale. Așa e și cu site-ul.
4. NU MAI MINȚI ! Avem cazuri celebre deja pe la noi. 🙂 E treaba ta ce faci în viața de zi cu zi, dar nu mai minți legat de fotografia de nuntă, pentru că minciuna, în cazul în care vei preda un produs slab sau neconform cu ce ai spus că livrezi, îți va face și mai mult rău. Îți va face și mai multă reclamă proastă. O va amplifica!

5. site-ul trebuie să aibă o formă relevantă, diferită de restul competiției și fă cumva să fie ușor de memorat. Nu uita că trebuie să fie și într-o varianta utilă atât pentru tine ca fotograf nunta sau cameraman nunta, cât și pentru cel care citește. Nu în ultimul rând, nu uita că trebuie să fie ok și din punct de vedere SEO. Balanță asta o vom stabili în linii mari ulterior. (seo fotografi cameramani)
6. dacă produsul vândut de tine (fotografie nunta sau filmare nunta) mai are și alte avantaje competiționale destul de importante, asta în afară de cel menționat deja la punctul 1 (prețul ar putea fi un exemplu în acest sens), atunci punctele punctele 2. 3. și 4. ar putea deveni secundare ca importanță.
7. mai întâi învață tot ce e de învățat și aplici la final totul. Eu am făcut greșeala să modific site-ul pe măsură ce mai învățăm câte ceva și și am ajuns să refac site-ul practic de câteva ori. Deci Mitranescu a fost ION. Nu fii și tu ca ION! 🙂
SFAT: FĂ-ȚI SINGUR SEO ! ! ! (voi dezvoltă asta ulterior)
seo fotografi cameramani
